Hoe doe ik mijn winged eyeliner?

Eyeliner komt er in vele verschillende soorten en maten. In het filmpje van vandaag laat ik je zien wat de voor- en nadelen van verschillende eyeliners zijn. Ook zie je gelijk hoe ik mijn ‘signature’ winged eyeliner zet!

Klik zeker even op lees verder als je mijn tips en tricks op je gemak wilt nalezen.

Schermafbeelding 2014-01-21 om 21.21.42

Gelliner
Voordelen
– Erg beginnersproof
– Je komt met de kleur tot aan de wimperrand, waardoor je geen ‘leeg stukje’ overhoudt
– Goed te bepalen of je veel of weinig product op je kwast hebt zitten
Nadelen
– Je moet een apart kwastje kopen
– Is niet altijd in één keer dekkend

Pen liner
Voordelen
– Heel stabiel door stevige vilten punt
– Precieze werking
Nadelen
– Raakt snel ‘op’
– Is niet altijd in één keer dekkend
– Mijn ogen kunnen soms gevoelig zijn voor eyeliner pennen, maar dit wisselt uiteraard per persoon

Vloeibare eyeliner
Voordelen
– Geeft een goede dekking
– Precieze werking
Nadelen
– Komt lastig dichtbij de wimperrand
– Kwastje werkt niet heel stabiel
– Droogt vaak licht glanzend op

De tip die ik vaak (te vaak?) heb gegeven is om je hand tegen je wang aan te leggen, tsja het blijkt wel dat ik dat zelf erg fijn vind. Verder is het echt gewoon oefenen, oefenen en oefenen. Oefen niet ’s ochtends om 7 uur als je om 8 uur de deur uit moet, maar oefen op een vrije avond een aantal keer. Spaar je oogleden uiteraard wel, de hele tijd een lijntje erop zetten en er weer af halen is natuurlijk niet het meest ideale voor dat tere huidje.
Na vele malen oefenen zul je zien dat je gewoon weet waar je de wing wil laten beginnen, waardoor deze niet te hoog of te laag uitkomt.
Als laatst zou ik ook je pen liners op z’n kop bewaren. Dit zorgt ervoor dat de vilten stift het meest gevuld is wanneer je deze aan gaat brengen.

Als iets niet helemaal duidelijk is hoor ik het graag! 🙂

Liefs!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized, video en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Hoe doe ik mijn winged eyeliner?

  1. Thnx voor de tips! Ik ben er zooooo slecht in haha. Ga weer een gokje wagen 🙂

Geef een reactie

