DIY; Avocado-Honing masker

Achter in de koelkast vind je wel eens dingen die toch echt op gemaakt moeten worden, maar soms weet je niet gelijk een bestemming te bedenken. Gelukkig kunnen we ook op beauty gebied veel natuurlijke producten gebruiken en hé zeg nou eerlijk, tegenwoordig willen we toch het liefst zelf precies weten wat er in je producten zit.

In mijn koelkast lag nog een stukje avocado wat rijp was voor gebruik. Laat avocado nou een heerlijk huid wondertje zijn;

  • Vitamine A in avocado helpt de huid te zuiveren
  • Vitamine E in avocado helpt samen met de anti-oxidanten tegen huid veroudering
  • Het glutamine amino zuur reinigt de huid en zorgt dat deze bestand is tegen heftige weersomstandigheden

022212avocados-600x400

Weten wat ik nog meer heb gebruikt? Lees vooral verder.

Voor veel beauty liefhebbers is tegenwoordig wel bekend dat honing ook een erg fijne toevoeging is voor je maskertje, dus besloot ik deze samen te gebruiken.
Honing is o.a. goed door;

  • De antiseptische (bacterie dodende) werking
  • Dit helpt het herstel van de huid te bevorderen, waardoor wondjes en puistjes sneller weten te genezen
  • Hydraterende werking voor een healthy glow

ahmasker1 Makkelijker kan ik het niet maken. Je prakt de avocado, gooit er een lepeltje honing bij, even roeren en klaar is je masker!

ahmaskerWe willen natuurlijk wel de magie van dit huis- tuin- en keukenmasker in actie zien. Op de voor foto heb ik nog wel oog make-up op, maar verder zit er niks op mijn snoetje.

ahmasker2 En mijn gezicht met de lekkere groene smurrie erop. Het is misschien even zoeken naar de goede verhouding tussen avocado en honing. Door de warmte van je gezicht kan de honing wat van je gezicht gaan lopen, maar dit is makkelijk op te lossen door wat meer avocado te gebruiken.

ahmasker3En mijn huidje na een heerlijke douche. Zacht, fris en stralend!

Mijn huid is op het moment vrij rustig waardoor je misschien niet gelijk grote wonderen ziet, maar wat het wel doet is zorgen dat mijn huid ook daadwerkelijk rustig blijft.
Dit masker is makkelijk te maken, kost weinig tijd en voor zo’n 2,50 kun je in principe 10 maskers maken. Ik zeg goede deal!

Liefs

Bron foto 1
Dit bericht werd geplaatst in DIY, Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

