Cook-a-choo; Visrolletjes

Vandaag een keer iets anders dan make-up of nagellak. De laatste tijd experimenteer ik graag met koken en ik dacht laat ik dit eens stap voor stap op de foto zetten om met jullie te delen.
Vandaag in de maak; Gevulde visrolletjes

visrolletjes1Benodigdheden:

  • Pangasiusfilet (andere witvis zoals tilapia kan ook)
  • Broodkruim
  • Knoflook
  • Rode peper
  • Peterselie
  • Rode ui
  • Kappertjes
  • Citroen
  • Olijfolie

Om te beginnen gaan we eerst zelf broodkruim maken. Hiervoor heb ik een sneetje brood in een voorverwarmde oven krokant gebakken op 150°. Dit brood mag je zeker een half uur in de oven laten zodat hij lekker crunchy wordt. Hierna is het enkel een kwestie van het brood door de keukenmachine te halen zodat je een zacht soort meel krijgt. Ik heb bruin brood gebruikt, maar je kan ook wit, tijger, volkoren, wat je wilt gebruiken!visrolletjes1.1Aan dit broodkruim voeg ik gesneden knoflook, rode peper, peterselie, rode ui en een handje vol kappertjes. visrolletjes1.2

Dit goedje roer je lekker door elkaar en op iedere filet leg je ongeveer anderhalve eetlepel. Ziet er een beetje uit alsof je heerlijk getuinierd hebt en er langzaam bloemetjes naar boven komen als je het mij vraagt. visrolletjes1.3

De filets rol je samen met je eigen kleine tuintje op tot een rolletje, die je vastzet met een paar prikkers. In een ovenschaal giet ik een klein beetje olijfolie en leg ik een aantal schijfjes citroen. Hier bovenop komen de visrolletjes en die top ik weer af met een aantal citroenschijven en wat extra kappertjes.
Dit goedje gaat in een op 180º voorverwarmde oven voor ongeveer 30 minuten.visrolletjes1.4Na 30 minuten heb je heerlijke visrolletjes! visrolletjes1Wat zijn jullie favoriete gerechten?

Liefs

Dit bericht werd geplaatst in recept en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

