Max Factor CC Cream

Vorig jaar werden we kapot gegooid met BB creams. Sinds afgelopen jaar heeft ieder denkbaar merk er één. Deze winter gaan we overvallen worden door CC creams.
Een CC cream is eigenlijk niets meer en niets minder dan een verbeterde versie van de BB cream. De CC cream is een color correcting cream die veroudering, roodheid en gezwollen plekken tegen gaat.
De CC cream zou luchtiger moeten zijn dan de BB cream, zonder het af te laten weten in de dekking van de crème. Sterker nog de dekking zal beter zijn dan die van de BB creams.
Prachtige verhalen en beloftes weer, maar maken ze het ook waar?

cc cream Vandaag laat ik jullie de CC cream van MaxFactor zien. Ik heb de kleur 75 tanned gekocht want de andere 2 kleuren zijn echt extreem licht! Perfect voor de sneeuwwitjes onder ons, maar aan de andere kant vind ik het wel raar dat dit de donkerste kleur is. Ik ben gewoon een bleekscheetje dus voor iedereen die maar een beetje getint is zit er hoogstwaarschijnlijk niet de goede teint bij.

cc cream2 De tube is zoals we deze gewend zijn van MaxFactor. Ik heb al meer foundations voorbij zien komen in eenzelfde tube. Het tuutje werkt hygiënisch en in tegenstelling tot sommige pompjes kun je hier ook perfect mee doseren.

cc cream 3 Op mijn hand zie je dat de CC cream qua substantie wat aan de dikke kant lijkt te zijn, maar bij het uitsmeren valt dit best mee. Met dit kleine drupje weet ik bijna heel mijn hand te bedekken met de CC cream.

cc cream4Het belangrijkst zijn natuurlijk de swatches op mijn gezicht.
Links zie je mij zonder make-up, wat rode plekjes en een wat onrustige huid langs mijn slapen. De CC cream dekt voor dit alles prima en geeft een egale dekking. Na een paar uur is voor mij het effect een beetje weg helaas en moet ik de crème voor mijn gevoel opnieuw aanbrengen. Een keertje mijn make-up bijwerken vind ik niet erg, maar als dit al tijdens de lunch moet gebeuren krijg je toch een minpuntje van me.

Het effect is mooi, de beloftes nog mooier (veroudering tegengaan is natuurlijk moeilijk te testen), maar voor mij is het net te kortdurend.

Hebben jullie al CC creams gebruikt?

Liefs

Dit bericht werd geplaatst in MaxFactor, Review, swatches, Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

