My way: Smokey eyes

Mensen die mij goed kennen herkennen me 9 van de 1o keer aan mijn smokey eyes. Smokey eyes en ik gaan hand in hand samen en vandaag laat ik jullie mijn basic smokey look zien πŸ™‚

smokeyeyes1Als eerst begin ik met een schoon oog en teken ik even mijn wenkbrauwen bij. Wenkbrauwen zijn altijd een belangrijk onderdeel van je gezicht, maar zeker bij een smokey eye zijn gevormde wenkbrauwen een must! Zonder deze even te vormen krijg je al snel twee zwarte gaten die niet veel voor je gezicht doen. (Als je gezegend bent met perfecte wenkbrauwen hoeft dit natuurlijk niet)

smokeyeyes2Ik breng altijd een oogschaduwbasis aan om te zorgen dat mijn oogschaduw langer blijft zitten en makkelijker blend. Ik heb hier Soft Ochre paintpot van MAC gebruikt. Op de rechterfoto beginnen we dan eindelijk met de oogschaduw! Ik gebruik altijd een lichte bruine kleur in mijn arcadeboog, omdat als je zwart gaat laten overlopen je snel een grijze waas krijgt. Niet echt het effect wat je wilt creΓ«ren. Vandaag ben ik gegaan voor een grijs/bruine kleur van Illamasqua genaamd Heroine.

smokeyeyes4Om het zwarte zo zwart mogelijk te krijgen gebruik ik een donkere wat vettere basis. Je kunt hiervoor heel goed een zwart oogpotlood gebruiken, ik heb NYX Jumbo pencil in Black bean gebruikt. Dit hoef je echt nog niet netjes aan te brengen want er komt nog allerlei oogschaduw overheen. Gelijk hier overheen gebruik je de meest zwarte oogschaduw die je hebt. In mijn geval werd dit Blacked out van Urban Decay.

smokeyeyes5Waar we net niet heel netjes hebben gewerkt gaan we dit nu afwerken. Op de scheiding tussen het zwart en grijsbruin ga je met een donkerbruin langzaam het zwart mooi over laten lopen. Ik heb Embark van MAC gebruikt, een diepe chocoladebruine kleur. Werk hierin met kleine beetjes, want teveel zwart krijg je niet meer weg en te weinig kan altijd bijgewerkt worden! Zodra je hier tevreden over bent pak je je zwarte oogpotlood en kleur je je waterlijn zwart. Ook net op de wimperrand gebruik je wat zwart oogpotlood en ook hier heb ik op de rand een heel klein beetje donkerbruin aangebracht.

eyes9Β  Β  Β  Β  Β  Tijd voor de laatste finishing touches! Ik heb met Catrice gelliner in Black jack with jack black een cateye liner gemaakt en voor mascara L’oreal voluminous million lashes gebruikt.

Zo je perfecte smokey eye is klaar en nu nog even zorgen dat de rest van het gezicht er goed uitziet. Hieronder een lijstje wat ik daarvoor gebruikt heb

  • Bourjois Happy Light foundation
  • Catrice skinfinish poeder
  • Hema bronzer (Jip&Janneke)
  • Catrice Blush in Apricot smoothie

smokeyeyes6Voor een echte echte rockstar chic look breng je hier nog een berry kleur lippenstift aan en laat die huiskamer voorstellingen maar komen! We rocken de pan uit!

Liefs!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

5 reacties op My way: Smokey eyes

  1. Moniek zegt:

    Goede uitleg! Het staat je prachtig πŸ™‚

  2. mariet zegt:

    wow! perfect

  3. Shinta zegt:

    Mooi gedaan maar je hebt het natuurlijk helemaal niet nodig he lekker mens!

Geef een reactie

