Bourjois Happy Light foundation

bourjoisNa de vakantie ben ik toch een tintje bruiner dan normaal en dat vraagt om een nieuwe foundation. Waar ik al ene hele tijd trouw blijf aan mijn Catrice Photofinish foundation werd het nu tijd om een keer wat anders te proberen. De vrolijke naam van dit Bourjois pareltje en de fijne verpakking haalde mij in de winkel al over.

bourjois 2Bourjois belooft dat de je teint er met deze foundation in ieder licht prachtig uitziet. Door gebruik te maken van zogeheten “translucide”, ook wel doorzichtige, pigmenten moet deze foundation zich perfect aanpassen aan de huid zonder een masker-effect te geven.

De verpakking is mooi, stevig en alles wat je verwacht van een Bourjois foundation. Het roze pompje bovenaan is één van de betere pompjes die ik de laatste tijd tegen ben gekomen. Deze werkt hygiënisch en wat sommige pompjes vaak missen is dat je deze perfect kan doseren. Je hoeft dus niet altijd een hele pomp te gebruiken.

bourjois3 De foundation is vrij vloeibaar en daardoor heel zuinig in gebruik. Vaak zijn hele vloeibare foundations niet zo dekkend. Denk bijvoorbeeld aan acrylverf. Puur krijg je een hele dekkende laag, maar hoe meer je de verf met water aanlengt hoe minder dekkend deze wordt.

Maaaaar, bourjois stelt me niet teleur op dit vlak!

bourjois4Links een foto zonder foundation. Hier en daar wat onzuiverheden en rode plekjes vooral rond mijn neus en op mijn wangen. Rechts het resultaat met de Bourjois Happy Light foundation. Perfecte dekking zonder een cakey effect.

Ik gebruik een combinatie tussen de kleuren 52 Beige Clair en 54 Beige. Persoonlijk vind ik het fijn om twee kleuren te mengen om zo een perfecte kleur te krijgen, maar Bourjois komt met 6 kleuren dus een grote kans dat er een goede match tussenzit. Laatste wat nog interessant is om te weten is dat de foundation €15,49 kost.

Ik ben fan!

Liefs!

 

Dit bericht werd geplaatst in bourjois, Review en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

