Lush; huidverzorging

Een tijd lang gebruikte ik iedere avond het 3 stappen systeem van Clinique om alle viezigheid van mijn gezicht te verwijderen. Alleen het laatste half jaar heb ik last van wat onzuiverheden op mijn slapen. Het gekke is dat het een soort puistjes zijn, maar dat de huid extreem droog is.

Daar stond ik in de Lush winkel met de standaard Lemony Flutter al in mijn hand tot ik bedacht om hier maar eens advies over te vragen. Een hele lieve jongen die veel over gezichtsverzorging wist, kon mij precies vertellen welke stoffen en spullen er in mijn clinique reiniger zat en waarom dit misschien niet zou werken voor mij.

Schermafbeelding 2013-08-23 om 12.07.19

Maargoed! We besloten om wel het idee van een drie stappen systeem aan te houden en kwamen bij deze combinatie.gezichtsverzorging1

Ultrabland Gemaakt op basis van zalige amandelolie haalt deze reiniger alle make-up er af en laat een heerlijk gevoede huid achter. Het is zacht, maar de diepreinigende olieen weten al het lastige vuil en make-up moeiteloos te verwijderen. Masseer een klein beetje op je gezicht en ogen en verwijder het met een washandje of een watje met warm water. Verzachtend rozenwater, honing en bijenwas houden je huidje zacht als babybilletjes.

gezichtsverzorging ultrabland

De was heeft een lichtgele kleur en ruikt licht naar honing. Not my favorite, maar hé als het werkt…

Breathe of fresh air Lush heeft de gewoonte zich te vestigen bij de kust (Poole in de UK, Vancouver in Canada en Tokyo in Japan bijvoorbeeld). De lokale vissers halen dan emmers vol schoon zeewater voor ons. Ze kunnen zich niet voorstellen dat we daar voor betalen. Waarom we dat graag doen? Omdat zeewater heel veel mineralen bevat. Ze nemen ook meteen zeewier mee; dat twintig keer meer voedend is dan planten op land. Voeg daar verzachtende aloë, verjongende rozemarijn en bronwater aan toe, en je hebt de perfecte toner

gezichtsverzorging4                                                                In eerste instantie wilde ik gelijk naar de Tea Tree Toner van Lush grijpen, maar mijn gezichtsverzorgingsfee was van mening dat deze echt te heftig zou zijn voor de rest van mijn huid. En zo kwamen we uit op deze geurloze frisse toner uit.

Cosmetic Lad Het is een algemene misvatting dat een mannenhuid minder verzorging nodig heeft dan een vrouwenhuid omdat deze dikker is. Geen sprake van! Een mannenhuid heeft net zoveel verzorging nodig, maar krijgt vaak te weinig aandacht. Voor dat probleem ontwikkelde we Cosmetic Lad. Alle aandacht in een potje. Je kunt het gebruiken als scheerbalsem, als haarcrème, als after sun en als gezichtscrème. Omdat we weten dat jullie mannen niet houden van veel verschillende potjes. Kalmerende lavendel, aloë vera, kamille en goudsbloem, ontgiftend tarwekiemgras en huidverzachtende sandelhout en cacaoboter, doen alles wat nodig is om je huid in topconditie te houden. De magere jaren zijn voorbij, geef je huid het beste.

gezichtsverzorging cosmetic lad

Dit mag dan een crème zijn die ‘gemaakt’ is voor mannen, maar poe wat vind ik deze crème lekker ruiken! Totaal niet mannelijk maar heel warm en stiekem toch wel wat vrouwelijk als je het mij vraagt.

gezichtsverzorging7

Links zie je de crème die heel licht en fluffy is. Rechts de wat dikkere bijenwas reiniger. Op het eerste gezicht vind ik deze combinatie van verzorging prima, maar een echte mening kan ik pas vormen na een aantal weken dus die komt eraan 🙂

Liefs!

 

Dit bericht werd geplaatst in gezichtsverzorging en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Lush; huidverzorging

  1. Shinta zegt:

    En en en en?

    Ik kan namelijk nergens tegen -_- maar ik mag mijn eczeemzalf niet meer gebruiken..
    Help een ex-elfje :p haha

Geef een reactie

