DIY; Toner

tone it up

 

Verslaafd mag je me wel noemen, verslaafd aan clinique toner. Hiervoor had ik al last van een verslaving aan Tea Tree water van Lush. Zo het hoogste woord is eruit. Toner is toch wel mijn favoriete gedeelte van de gezichtsverzorging. Mijn huid is rustig en straalt dankzij het gebruik van toner. Wat een nadeel is, is dat die van Clinique tegen de €20 aan ligt en die van Lush kost €11,65.

Voor bijna alles zijn er tegenwoordig huis tuin en keukenmiddeltjes te vinden en ook een goedkope vervanging voor deze toner bestaat natuurlijk en deze ga ik uiteraard met jullie delen.

Het is zo simpel dat je er bijna simpel van zou worden. Wat je nodig hebt is water en wat basilicum blaadjes. Meer niet, echt niet! Behalve een pan en een fornuis. Valt goed mee toch?

basil

In een pannetje breng je water aan de kook met een aantal basilicumblaadjes. Nadat je de blaadjes eruit hebt geschept en het water is afgekoeld ben je klaar om je huid te tonen. Na je dagelijkse facewash doop je een watje in je eigengemaakte toner en haalt deze over je gezicht. Maak niet teveel in 1 keer want verse producten zijn natuurlijk niet erg lang houdbaar. Goedkoper en makkelijker gaan we het niet krijgen! Deze toner is uitermate geschikt voor de vette huid en ik zou er vanaf blijven als je een droge of erg gevoelige huid hebt.

Maken jullie wel eens zelf gezichtsproducten?

Liefs!

 

Dit bericht werd geplaatst in DIY, gezichtsverzorging en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

