Review; Essence make up Sponge

De reviews van de laatste Essence en Catrice producten vliegen je natuurlijk om de oren in beautyblogland. Verrassing, ik heb er ook weer 1 voor jullie.

sponge

Tussen de eitjes zit een eivormig sponsje die nieuw toegevoegd is aan het Essence assortiment. Beloofd wordt dat foundation, concealer, blush en poeder makkelijk aangebracht kunnen worden. Met de bolle kant zijn grotere vlakken makkelijk te bereiken en met het puntje kun je perfect concealer of foundation onder de ogen aanbrengen.

sponge2

Klinkt allemaal goed, maar ben ik het er mee eens? Voor het mooiste effect gebruik ik de spons licht vochtig. Hiervoor houd je hem even onder de kraan en knijp je het overtollige water er goed uit. Hierna buff je langzaam je foundation met deppende bewegingen in de huid. Doordat je de spons vochtig kan maken krijg je een heel natuurlijk effect. Dat willen we natuurlijk zien dus hier even een voor en na foto.

sponge3 sponge4Zoals je ziet geeft de make up spons een hele natuurlijke dekking zonder over the top te gaan. Ik ben eigenlijk best positief verrast. Het enige nadeel heb ik gevonden bij het wassen. De spons staint best wel, wat betekent dat de kleur erin trekt en je die er niet meer af krijgt. Zo lijkt ie vies terwijl dat eigenlijk niet zo is. Daarnaast kwamen er bij het wassen bij mij zeker een stuk of 5 scheurtjes in. Ik gok dat de spons zoals deze nu is dus niet heel erg longlasting zal zijn, maar wel weet ik dat Essence op zoek is naar de oorzaak van het scheuren dus wie weet komt er snel verbetering.

Verder is deze tool voor een kleine 4 euro het zeker waard om te proberen als je een goedkopere variant van de beautyblender wil proberen.

Liefs

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

