DIY; Passievrucht masker

Het is helemaal hip and happening om zelf van natuurlijke producten een masker te maken. Een paar natuurlijke maskers zijn algemeen bekend, maar het is nog leuker om zelf wat te experimenteren met ingrediënten.masker2

De laatste tijd ligt er een stuk fruit standaard in mijn fruitmand en dat is de passievrucht. Naast dat deze onwijs lekker is heeft de passievrucht ook een voedende werking. Je ziet deze vrucht vaak in producten voor de droge huid. Na de afgelopen weken die koud en wit waren kon mijn huid wel wat voeding gebruiken. Ondanks dat zaten er wel nog steeds een aantal onzuiverheden op mijn gezicht dus maakte ik de combinatie met honing. Welke bekend staat om goed te werken tegen een onzuivere huid.masker

De passievrucht snijd je doormidden en het vruchtvlees kun je er zo uitlepelen. Meng dit in een bakje met een beetje honing en klaar is je masker.masker3

Doordat het vruchtvlees van de passievrucht nogal sappig is, is het masker ook vrij dun. masker4                                                  Een voor en na foto vind ik bij een maskertje altijd een beetje onzin, omdat je de seconde na het masker toch nog geen effect ziet. Wel kan ik vertellen dat in de dagen erna mijn onzuiverheden een stuk minder waren, mijn huid babybillenzacht was, maar wel op enkele plekjes nog ietwat droog.

Liefs!

Dit bericht werd geplaatst in DIY en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

