Get naked with Dennis Basso

Dankzij mijn Fashion A tot Z kom ik niet alleen de mooiste jurken, jassen en schoenen tegen, maar ook prachtige make-up en hairdo’s. Zo werd ik ook vandaag geïnspireerd door een fashionshow die jullie al eerder voorbij hebben zien komen.

Dennis Basso RTW

De Dennis Basso Fall RTW 2012 show krijgt alle eer, alleen heb ik er een klein stappenplan bij gemaakt om deze look na te maken :). Willen jullie zien wat mijn versie van deze look is, kijk dan snel verder!

Om deze look na te maken hebben we natuurlijk als eerst een betere foto van de make-up  nodig.

dennis-basso-beauty-autumn-fall-winter-2012-nyfw9

 

Tadaa, kijk hier kunnen we iets mee. Het perfecte palette om deze look na te maken is het Naked 2 palette van Urban Decay. Let’s get naked uh started!

db db2

We beginnen met de wenkbrauwen iets steviger aan te zetten dan normaal. Doe dit subtiel en speel hier een beetje mee. Anders krijg je in 1 keer hele neppe wenkbrauwen en we willen het juist natuurlijk houden. Hierna breng ik de oogschaduw Tease (een lichte taupe kleur) aan in de arcadeboog en veeg hem wat uit naar boven.

db3

Om een natuurlijke kleur voor mijn ooglid te krijgen heb ik Tease (lichte taupe kleur) met Foxy (vanille kleur) gemengd. Onder mijn wenkbrauw heb ik Foxy alleen aangebracht. Heel veel verschil is er niet te zien met mijn gewone huid, maar dat is juist het effect wat ik graag wil hebben.

db4 db5

 

Hierna ben ik de wimperrand wat gaan aanzetten. Op de foto’s van de modeshow kon ik geen echte harde eyeliner vinden dus heb ik het zacht gehouden met oogschaduw. Eerst heb ik Busted (een donkerbruine kleur met rode ondertoon) aangebracht en daar overheen Blackout (diepzwart).

db6 db7

 

Alle meiden hebben onwijs lange wimpers, maar niet op een manier van volle overdreven nepwimpers. Ik zou bijna zeggen dat ze allemaal wimperextensions hebben, dus ging ik voor lange wapperende wimpers die niet heel vol zijn. Ik heb deze in China gekocht. Hierna ben ik nog een keer met de Blackout oogschaduw langs de wimperrand gegaan om de wimperrand te bedekken.

db8

 

Op de onderste wimperrand heb ik wederom de oogschaduw Tease aangebracht voor wat diepte. Op de waterlijn zit een huidskleurig potlood uit een oudere Catrice collectie. Je zou hiervoor ook een wit oogpotlood kunnen gebruiken, maar dit oogt wat natuurlijker en minder hard.

db9 db11

 

De grote eyecatcher uit deze look is natuurlijk de lippenstift! Ik gebruik hier de Catrice Ultimate Colour in 060 Oh Juicy! Op mijn wangen draag ik MAC mineralized blush in Nuance en Catrice highlighter in 01 Fairy dust. Breng de blush niet zozeer aan op de appels van je wangen, maar meer wat hoger op de jukbeenderen.

db12

 

Last but not least is dan natuurlijk een fullface foto! Hoe vinden jullie mijn geïnspireerde look?

Liefs,

Paulien

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in EOTD, FOTD, fototutorial en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Get naked with Dennis Basso

Geef een reactie

